רכבי שרד ברחובות הבירה • האם התקיים דיון ביטחוני בעיצומו של יום הכיפורים?

    ארי וידר No Comments on רכבי שרד ברחובות הבירה • האם התקיים דיון ביטחוני בעיצומו של יום הכיפורים?
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם נערך דיון ביטחוני סודי בליל יום כיפור?. אלו השערות שנזרקו לחלל האוויר בעקבות נסיעת שיירת רכבי שרד הנחזית כשיירת ראש הממשלה במהלך ליל יום כיפור.

    כידוע, במהלך יום הכיפורים הכבישים ריקים  מכלי רכב, כאשר למעט רכבי חירום לא נעים על הכבישים כלי רכב.

    אשר על כן הופתעו תושבים בירושלים לראות שיירת רכבי שרד שהורכבה מכעשרה כלי רכב לפחות, ובהם רכבי שרד ורכבי משטרה וביטחון נעים בשעות הלילה של יום כיפור מכיוון שכונת רחביה לכיוון היציאה מהעיר.

    ליאת שטייניץ שהייתה עדת ראיה ציינה כי הרכבים היו מלווים ברכבי משטרה ונעו לכיוון כביש בגין ליציאה מהעיר.

    "על פי הרכב השיירה נדמה שמדובר בשיירת ראש הממשלה" מציין תושב ירושלים המכיר היטב את שיירת ראש הממשלה, "בישראל, למעט ראשי מדינות, אין שיירה המורכבת מכל כך הרבה כלי רכב ורכבי משטרה. אפילו הנשיא אינו נע בדרך כלל בשיירה ארוכה כל כך, והרכב הרכבים בשיירה הייתה כשל ראש הממשלה".

    אולם במשרד ראש הממשלה סירבו לאשר או להכחיש את הידיעה ומסרו בתגובה רשמית לפניית 'קול חי': "העניין לא קשור לראש הממשלה". כשביקשנו לדעת האם ראש הממשלה היה בשיירה או לא, סירבו בלשכתו לאשר או להכחיש מטעמי סודיות.

    מקרה דומה אירע לפני 5 שנים, שעות לאחר כניסת יום הכיפורים – שיירת ראש הממשלה נסעה ברחבות ירושלים, כהתושבים ההמומים ציינו כי היא נסעה לכיוון בית החולים 'שערי צדק'.

    באותה העת, רצו להם השמועות סביב בריאותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם מלשכתו נמסר אז – כי הוא לא שהה בשיירה באותה העת, "ראש הממשלה ובני משפחתו לא נסעו ביום כיפור".



    0 תגובות